مشکل شارژ باتری Galaxy S8 بعد از نصب بسته امنیتی ماه اکتبر

اغلب کاربران Galaxy S8 که دستگاه هایشان به پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ مجهز شده اند ادعا می کنند گوشی آن ها پس از دریافت بسته امنیتی ماه اکتبر با مشکل نرم افزاری مواجه شده است. این نسخه S8 در آمریکا عرضه شده است و دارندگانش گزارش کرده اند شارژ دستگاهشان به سرعت تمام می شود یا اصلا از طریق پورت USB شارژ نمی شود.

محصولات مورد بحث
چندی پیش به روزرسانی نرم افزاری تازه ای برای دوگانه Galaxy S8 سامسونگ منتشر شد. حالا به نظر می رسد برخی از این دستگاه ها پس از نصب فایل به روزرسانی مذکور با مشکل تازه ای مواجه شده اند. این مشکل مربوط به شارژ باتری گوشی های S8 است و توسط کاربران آمریکایی مخصوصا کسانی که نسخه پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ را دارند، گزارش شده است. منظور از این به روزرسانی همان بسته امنیتی ماه اکتبر است و کاربرانی که آن را نصب کرد ه اند ادعا می کنند ویژگی شارژ سریع دستگاهشان پس از نصب فایل مذکور غیرفعال شده است یا گوشی شان دیگر از طریق پورت USB Type-C شارژ نمی شود. برخی کاربران که از شارژ نشدن گوشی با پورت USB شکایت کرده اند همچنین گفته اند که روند شارژ باتری در حالت بی سیم هم بسیار کند انجام می شود. علاوه بر این موارد برخی کاربران گزارش کرده اند که انرژی باتری شان پس از نصب بسته امنیتی ماه اکتبر بسیار سریع تر از قبل مصرف می شود. کمپانی سامسونگ هنوز درباره این گزارش ها اظهارنظر رسمی نکرده است.

ذکر این نکته هم الزامیست که بسته امنیتی مذکور تابه حال روی گوشی های متعددی از محصولات سامسونگ نصب شده اما مشکل مشابهی برای هیچ کدام از آن ها رخ نداده است. از طرفی گزارش هایی درباره برخی مشکلات شارژ باتری Galaxy Note 8 منتشر شده است که ظاهرا مشابه مشکلات دوگانه S8 به نظر می رسد. این پرچم دار هم مانند S8 از پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ بهره می برد اما به نظر می رسد مشکل شارژ آن به بسته امنیتی ماه اکتبر مربوط نباشد. نسخه های جهانی گوشی های Note 8 ، S8 و S8 Plus به پردازنده اگزینوس مجهز شده اند و تابه حال هیچ گزارشی مبنی بر مشکل شارژ درباره آن ها منتشر نشده است. حالا که وارد ماه دسامبر شده ایم به نظر می رسد به زودی شاهد انتشار بسته امنیتی ماه نوامبر خواهیم بود و امیدواریم مشکل پیش آمده هم رفع شود.
این اولین باری نیست که به روزرسانی نرم افزاری باعث ایجاد مشکل در محصولات هوشمند سامسونگ می شود. چندی پیش دارندگان تلویزیون های هوشمند این سازنده در برخی مناطق به روزرسانی نرم افزاری به خصوصی دریافت کردند که دستگاه شان را پس از نصب با مشکل جدی مواجه کرد. این مشکل نه تنها قابلیت های هوشمند تلویزیون ها را مختل کرد بلکه باعث ایجاد مشکل در عملکردهای غیرهوشمند مانند اجرای بازی های ویدیویی با کابل HDMI یا تماشای برنامه های تلویزیونی محلی هم شد. خوشبختانه این مشکلات در کالاهای هوشمند سامسونگ اصلا رایج نیستند و ممکن است تنها یک بار در همه عمر مفیدشان پیش بیاید. کمپانی سامسونگ هم مدتیست که برنامه های پشتیبانی نرم افزاری محصولاتش را جدی تر دنبال می کند و قصد دارد آن ها را بیش از پیش توسعه دهند. همان طور که احتمالا در خبرها متوجه شده اید، این سازنده کره ای قصد دارد گوشی Galaxy S6 را هم که در سال ۲۰۱۶ معرفی شده بود به زودی به اندروید ۸٫۰ اوریو به روزرسانی کند و خدمات پشتیبانی نرم افزاری اش را به بیش از ۲ سال افزایش دهد.

Let’s block ads! (Why?)