«بازی ها باید مردم را کنار یک دیگر جمع کنند» | گزارشی از مصاحبه فیل اسپنسر در Extra Life

امروز در برنامه زنده ی Extra Life مایکروسافت فیل اسپنسر از حقایق جالبی سخن گفت و حکایت های شیرینی تعریف کرد.

اسپنسر اول از همه درباره ی این که چطور نام کنسول های اکس باکس در مایکروسافت انتخاب می شوند صحبت کرد و به اکس باکس وان اس و اکس باکس وان اکس پرداخت. به نقل از ایشان تیم بازاریابی آن ها ابتدا تحقیقاتی انجام می دهند و بنا بر تحقیقات به عمل آمده به چندین انتخاب نهایی می رسند. سپس جلسه های طوفان فکری (brainstorming) اجرا می شوند و تحقیقات بیشتری بر اساس ایده های جدید انجام داده می شوند. بعد از آن باید کارهای مربوط به نشان تجاری کنسول انجام داده شود که به عقیده ی آقای اسپنسر کاری به شدت طاقت فرسا است. در آخر پس از تکمیل تمام این مراحل انتخاب ها به سه مورد نهایی ختم می شوند و فیل اسپنسر خود تصمیم نهایی را می گیرد. اسپنسر همچنین خاطر نشان کرد که هر دو اسم «اکس» و «اس» را می پسندد؛ هر چند که بیان و تلفظ این دو در کنار هم کمی مشکل است و او باید در مصاحبه ها و کنفرانس ها در هنگام تلفظ این دو دقت کرده و نام آن ها را با بیانی شیوا ادا کند.
سپس از اسپنسر پرسیده شد که ریاست در بخش اکس باکس برای او چه حسی دارد. فیل اسپنسر در پاسخ گفت که کار در این سمت حس فوق العاده ای دارد اما چیزی در حال حاضر او را آزرده می کند. به نقل از اسپنسر به دفعات پیش آمده است که تیم اکس باکس با موقعیت های شگفت انگیزی رو به رو شده است اما همه چیز آن طور که باید پیش نرفته و این موقعیت ها را از دست داده اند چرا که نیرو، زمان یا سرمایه ی کافی برای آن ها مهیا نبوده است.

تیم های زیادی هستند که ایده های بزرگی دارند ولی گاهی اوقات احساس می کنم مشغول تقسیم ناامیدی بین آن ها هستم.

فیل اسپنسر در ادامه گفت که عاشق این شغل است و امیدوار است این آخرین شغلی باشد که خواهد داشت چرا که مشغول به کاری است که بسیار دوست داشته و فرصت کار با جمعی از بهترین افراد دنیا را دارد.

بهترین قسمت شغل من تیم هایی که با آن کار می کنم و طرفداران و جامعه ی اکس باکس است.

اسپنسر همچنین درباره ی تورهای شنوایی توضیح داد. در مایکروسافت گاهاً تعدادی از کارکنان به اتاقی دعوت می شوند که در آن می نشینند و درباره ی وضعیت کار خود در مایکروسافت صحبت می کنند. آن ها از این که کار در مایکروسافت چگونه است حرف می زنند و بازخوردهای آن ها شنیده می شود.
تیم ها همیشه اشتیاق زیادی دارند تا راه های بیشتری برای ترغیب افراد به بازی کردن پیدا کنند و این موضوع به نقل از اسپنسر بسیار دلگرم کننده است. این دلیل تلاش او در این عرصه است؛ تا هر روز آدم های بیشتری را به بازی کردن مشتاق کند. به نظر ایشان بازی ها حالت خاصی از هنر هستند.
فیل اسپنسر عقیده دارد که بازی کردن امری مفید برای جامعه است و او باور دارد که مایکروسافت موقعیت منحصر به فردی دارد تا بازی کردن را به افراد بیشتری عرضه کند. افراد خاصی همیشه او را تحت فشار قرار می دهند تا توجه او بیشتر به رقابت بین پلتفرم ها باشد در حالی که اطمینان خاطر از در دسترس بودن پلتفرم ها و بازی های مایکروسافت برای اکثریت، به همان اندازه اهمیت دارد. اسپنسر دوست ندارد به نقطه ی مخربی برسد که در آن شرکت های کمتری به بازی سازی مشغول باشند یا پلتفرم های کمتری در دسترس قرار گیرند. اگر در حال حاضر یک میلیارد نفر بازی باز وجود دارد او معتقد است که این عدد باید دو برابر شود. او دوست دارد مردم را با این حالت خاص از هنر در کنار یکدیگر جمع کند. والدین و فرزندان، خواهرها و برادرها، دوستان و همسایه ها یا به لطف اینترنت افرادی که تا به حال حتی اسم یکدیگر را نشنیده اند و هر کدام در گوشه ای از دنیا زندگی می کنند.
پس از آن فیل اسپنسر به تعدادی سؤال شخصی درباره ی خودش پاسخ داد. او در این قسمت توضیح داد که تا به حال هیچ تاتو ای از بازی ها نداشته است و نخواهد داشت؛ اما اگر او را مجبور به این کار کنند او لوگوی اکس باکس را انتخاب می کند چرا که او ۱۷ سال در این شرکت کار کرده است و اکنون جزئی از هویت او شده است. اگر قرار باشد یک بازی انتخاب کند تا به همراه مدیر عامل مایکروسافت، Satya Nadella، بازی کنند عنوانی خواهد بود که در آن باید با کار تیمی و کمک هم موفق شوند؛ عنوانی مثل بازی Overcooked. بازی آرکید مورد علاقه ی او عنوان Robotron است. زمانی که او دوره ی دانشگاه خود را سپری می کرد پسر گوشه گیری بود و اگر در اتاقش مشغول بازی نبود، در آرکید نزدیک دانشگاه Robotron بازی می کرد. او همچنین گفت که به کمیک نیز علاقه دارد و به موسیقی پانک گوش می دهد.

Let’s block ads! (Why?)