صحبت سازندگان در مورد تبر کریتوس، لحظات به یاد ماندنی بازی و اساطیر جدید God of War

در جریان پوشش شماره آتی مجله Game Informer، مصاحبه های متعددی از سازندگان عنوان  God of War منتشر شده است. در تازه ترین آن ها به بحث لحظات به یاد ماندنی بازی، سیستم مبارزات آن (تبر کریتوس) و اساطیر اسکاندیناوی پرداخته شده است.
همانطور که مستحضر هستید شماره ماه آینده مجله Game Informer به عنوان مورد انتظار کنسول پلی استیشن ۴ یعنی God of War اختصاص یافته است. از این رو طی چند روز گذشته اطلاعات و جزئیات زیادی بصورت پراکنده در فضای اینترنت منتشر شده اند. حال در تازه ترین اخبار انتشار یافته از عنوان مذکور، سازندگان در مورد بخش های تازه ای از بازی صحبت کرده اند.
اول از همه به سراغ لحظات به یاد ماندنی بازی خواهیم رفت. به گفته کارگردان بازی آقای کوری بارلوگ (Cory Barlog)، بازی دارای لحظات به یاد ماندنی بیشتری نسبت به عناوین گذشته خواهد بود. در حالی که لحظات به یاد ماندنی در نسخه های پیشین سری تقریبا برای همه بازیکنان یکسان است، اما این قضیه در عنوان آتی کاملا متفاوت خواهد بود و حتی دیالوگ های ساده تاثیرات عاطفی خاص خود را دارند.
در جریان مصاحبه صورت گرفته مدیرعامل استودیوی سانتامونیکا خانم شانون استاداستیل (Shannon Studstill) در مورد داستان بازی و تصمیم بازگردانی آقای بارلوگ جهت هدایت تیم سازنده صحبت کردند:
در ادامه وب سایت Game Informer با سایر اعضای تیم سازنده مصاحبه ای در مورد سیستم مبارزات جدید بازی و بخصوص تبر کریتوس داشت. سرپرست طراحان گیم پلی بازی آقای جیسون مک دونالد (Jason McDonald) توضیح دادند که تغییرات صورت گرفته سبب شد تا تیم به مبارزات “زمینی” – بدون وجود پرش و… – روی آورد. در ابتدا تیم در تلاش بود تا از شیوه مبارزه با تبر سر درآورد، اما در نهایت بواسطه مکانیزم های خاص در نظر گرفته شده – پرتاب تبر – همه چیز بخوبی مهیا شد. با تبدیل تبر به یک سلاح قابل پرتاب – لازم بذکر است که این سلاح در نبردهای نزدیک نیز بسیار کارآمد خواهد بود – تیم سازنده قادر شدند تا بازی را کمی بازتر کنند. با توجه به اینکه کریتوس پس از پرتاب تبر مجدد می تواند آن را فرابخواند، در نتیجه برخی از افراد آن را با پتک ثور (Mjolnir) در یک دسته قرار می دهند. در نهایت با توجه به صحبت های آقای مک دونالد:
همچنین بنابر گفته های کارگردان بازی آقای بارلوگ، اساطیر اسکاندیناوی “عجیب و مرموز” هستند و همین موضوع سبب شد تا آزادی عمل بیشتری در اختیار تیم خلاق بازی قرار گیرد. این بخش با داستان های پیشین سری که در مورد اساطیر یونان بود در تناقض است، زیرا آن ها در نهایت با غم و اندوه همراه بودند – و همین امر سبب شد تا عناوین قبلی نسبت به نسخه آینده آن تِمی غم انگیز داشته باشند.
بحث شوخ طبعی موردی بود که بارلوگ را به سمت اساطیر اسکاندیناوی جذب نمود، زیرا او در نظر داشت در این راه حس شادابی و نشاط را تجربه کند. ایشان در نظر داشتند تا بخش کمپین بازی را از تاریکی محض خارج کنند، و اسکاندیناوی ها دقیقا همان کسانی بودند که چنین لحظاتی را ارائه می کردند.
این تنها بخشی از مواردی است که در نسخه جدید سری God of War دستخوش تغییر شده و سبب شده تا به عنوانی بزرگ تر تبدیل شود. به گفته آقای بارلوگ این عنوان تنها برای “متحول کردن سری” ساخته شده، تا از این طریق شرکت سونی باری دیگر خواستار بازگشت مجدد به این فرانچایز محبوب شود. پس از انتشار آخرین نسخه بازی، بخش سرگرمی های شرکت سونی اعلام کرد که تنها با ارائه چیزی متفاوت برای ساخت نسخه ای دیگر چراغ سبز نشان خواهد داد. و بنظر می رسد که تیم سازنده کار خود را بخوبی انجام داده باشند.
عنوان God of War قرار است در تاریخ نامشخصی در اوایل سال جاری بصورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر شود. از دیگر اخبار مرتبط با این عنوان می توانید معرفی نسخه Stone Mason Edition بازی را از طریق این لینک در وب سایت گیمفا مشاهده کنید.

Let’s block ads! (Why?)